سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵نفر در سطح استان به دلیل شرایط حاد تنفسی در ای سی یو و ۲۵۰نفر در بخش های کرونایی بستری هستند ، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰بیمار جدید کرونایی در خراسان رضوی شناسایی شده اند.

بستری ۲۵۰نفر به دلیل ابتلا به کرونا در خراسان رضوی /فوت یک کرونایی در مشهد

دکتر محمدپهلوان در گفتگو با قدس انلاین  اظهار داشت: روز گذشته یک بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در مشهد  جان باخت.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش این آمار در روزهای آینده وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵نفر در سطح استان به دلیل شرایط حاد تنفسی در ای سی یو و ۲۵۰نفر در بخش های کرونایی بستری هستند . همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰بیمار جدید کرونایی در خراسان رضوی شناسایی شده و ۱۱۱۰نفر با علائم سرپایی به مراکز درمانی مراجعه داشته اند.

سخنگوی ستاد کرونای خراسان رضوی در مورد کمیاب شدن برخی داروها از جمله سرم مرتبط با بیماران کرونایی نیز بیان داشت: درزمینه دارو مقررشده است معاونت غذا و دارو پایشی کاملی رادر حوزه داروهای موجود در سطح استان انجام و موجودی انبارهای داروخانه ها را به طور دقیق مورد رصد  قرار  داده و کسری ها در هر حوزه را اعلام و نسبت به تامین و توزیع  ان ها  اقدام کنند.

وی  با بیان اینکه به دلیل افزایش چند برابری مبتلایان به کرونا در سطح استان  طی روزهای اخیر تقاضا برای داروهای این بیماری رشد بسیار زیادی داشته است ، ادامه داد: افرادی که خواسته باشند در موضوع سلامت مردم مداخلات سوئ و منفعت جویانه رابه هرشکلی انجام دهند با برخوردهای قضایی سنگینی مواجه خواهند شد .

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه داد: در حال حاضر بخش حاد تنفسی همه بیمارستان ها در سطح استان برای پذیرش و بستری بیماران کرونا در حال آماده باش هستند از طرفی نکته مهم این است که افراد دارای علائم ابتدا به درمانگاه ها و مراکز سلامت مراجعه کنند و در صورت تشدید علائم و عدم بهبودی به بیمارستان ها مراجعه  داشته باشند.

 پهلوان در مورد  مرخصی کرونایی  کارمندان نیز گفت :  تنها کارمندانی که تست کرونای انها مثبت  و مورد تایید پزشک معتمد قرار بگیرد  در این مرحله می توانند برای قرنطینه از مرخصی کرونایی  استفاده کنند و برای سایر موارد مرخصی در نظر گرفته نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.